آلومینای فعال در دستگاه های تصفیه آب

  • 726 بازدید
  • مدت زمان مطالعه 1 دقیقه
  • 22 شهریور ماه 1400

آلومینای فعال در دستگاه های تصفیه آب

احتمال اینکه در زندگی روزمره ی خود از آلومینای فعال استفاده کرده باشید بالاست، در واقع ممکن است این ماده در داخل دستگاه تصفیه آب شما وجود داشته باشد.
آلومینای فعال نوعی از اکسید آلومینیوم است که دارای تخلخل بالایی است. از آلومینای فعال در صنعت و یا مصارف خانگی برای جذب آلاینده های موجود در جریان گاز یا مایع استفاده میشود. ساختار میکرو متخلخل و سطح تماس بزرگ آلومینای فعال، این ماده را تبدیل به یکی از ایده آل ترین مواد جهت انجام فرآیند تصفیه آب میکند.
گرانول (دانه) های آلومینای فعال درون دستگاه های تصفیه آب قرار داده شده است. هنگامی که آب به داخل این دانه ها جریان پیدا میکند، آلاینده های آب توسط آلومینای فعال جذب میشوند. اکسید آلومینیوم (Al2O3) آلاینده های مضر مختلفی از جمله آرسنیک، فلوئورید، کرومیوم و سلنیوم را میتواند جذب کند.
آلومینای فعال برای محیط یا افرادی که از آن استفاده میکنند ضرری ندارد؛ زیرا ماده ای غیر سمی و غیر مخرب است. گرچه تماس با مقدار زیادی از آلومینیوم اکسید میتواند کمی باعث سوزش چشم ها و پوست شود. با توجه به اینکه آلومینای فعال در تمام دستگاه های تصفیه آب به طور محکم بسته بندی شده، احتمال کمی برای قرار گرفتن در معرض اکسید آلومینیوم وجود دارد.

 

 

برچسب‌ها:
دیدگاه شما

آژمان پودر آریا